فرایند تهیه برنامه تداوم کارکرد یا BCP

اطلاعات محتوای کاربردی

برنامه تداوم کارکرد برای هر سازمانی ضروری است و می‌تواند به آماده‌سازی یک سازمان برای مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره کمک کند. با در دست داشتن یک برنامه تداوم کسب و کارکرد (Business Continuity Plan) یا به اختصار BCP، اطمینان حاصل می‌کنید که در صورت بروز فاجعه، کسب و کار شما برای مواجهه با آن به‌خوبی آمادگی خواهد داشت. در این مطلب، فرایند تهیه برنامه تداوم کارکرد یا BCP در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
  • دسته: دانستنی‌های حوزه بحران
  • تاریخ ثبت: 1402/05/16
  • خرید محتوای کاربردی
  • تعداد بازدید: 425

برای طراحی برنامه‌ی تداوم کارکرد، یک سازمان ابتدا باید تهدیدات/ خطرات و موارد اضطراری احتمالی را که ممکن است در طول فعالیتش با آن‌ها روبه‌رو شود، شناسایی کند. خطرات مشترکی که ممکن است شناسایی شوند، شامل حملات سایبری و بلایای طبیعی، مانند سیل و طوفان، هستند.

در حقیقت، هدف اصلی این است که تعیین کنید چه رویدادهایی بر فعالیت‌های شرکت اثر می‌گذارند.

شما می‌توانید فرایند تهیه برنامه تداوم کسب و کار یا BCP (خلاصه مدیریتی گام به گام) را از لینک زیر دریافت نمایید.

فرایند تهیه برنامه تداوم کسب و کار یا BCP

مطالب مرتبط
آخرین مطالب

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.