سند ملی مدیریت رسانهای بحران بر اساس بند «ژ» ماده ۹ قانون مدیریت بحران کشور تدوین گردیده است. این سند هماهنگی بین سیاستها، برنامهها و اقدامات سازمانها، بخشهای رسانهای و ذینفعان مرتبط با مدیریت بحران را با رویکرد مدیریت یکپارچه دنبال کرده و قائل به لزوم به کارگیری رویکرد «کنشی» در کنار رویکرد «واکنشی» در مواجهه با بحران است. در سند حاضر (پیوست) علاوه بر تبیین مفهوم مدیریت رسانهای بحران، به معرفی مرکز مدیریت رسانهای بحران ذیل کمیته امور آموزش و مدیریت رسانه و تشریح وظایف آنها پرداخته شده است. تعیین سخنگوی بحران و شرح وظایف آن و نیز روابط عمومی دستگاه های اجرایی از دیگر مواردی است که در سند ملی مدیریت رسانه ای بحران مورد توجه قرار گرفته است. به منظور مدیریت صحیح رسانه ها در بحران، در این سند بر اساس ویژگی ها و مختصات هر یک از انواع رسانهها، اقدامات آنها در مراحل مختلف مدیریت بحران تشریح گردیده و الزامات، سیاستگذاری های لازم و همکاریهای بین بخشی هر یک از این رسانه ها نیز تبیین شده است. "سند ملی مدیریت رسانهای بحران" مصوب خرداد ۱۴۰۱ ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و در راستای اجرای بند (ژ) ماده (۹) قانون مدیریت بحران کشور تدوین شده است.
سند ملی مدیریت رسانهای بحران، از پیوست این محتوا قابل دریافت میباشد.
با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.
0 نظر